logoprzez

naglowek-01

Opublikowano: czwartek, 12, kwiecień 2018 07:23
Autor: Maja

W dniach 12-13 kwietnia w Łaźni Łańcuszkowej Sztolni Królowa Luiza przy ul. Wolności 410 w Zabrzu odbywać się będzie XV Międzynarodowa Konferencja dotycząca turystyki industrialnej. Na zaproszenie Miasta Zabrze i Polskiej Izby Turystyki do naszego miasta przyjadą eksperci z kraju i zagranicy m.in. z Peru, Włoch, Chorwacji i Grecji. Tematem tegorocznej edycji będą "Dary Ziemi w tworzeniu i promocji terytorialnych marek turystycznych".
Podczas konferencji wykłady wygłoszą m.in. Alberto Salas Barahona, ambasador Republiki Peru, Maurizio Tomazzoni, wiceprezydent Miasta Rovereto (Włochy), Nikoletta Nikolopoulou, dyrektor Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej czy Angeliki Sarantinou, regionalny Doradca Północnego Morza Egejskiego.

Program konferencji

12 kwietnia 2018
  9.30 Rejestracja uczestników konferencji
10.00 Wystąpienia zaproszonych gości
10.30 Marki turystyczne, nowe trendy
„Więcej niż turystyka czyli nowe obszary kompetencji dla szlaków dziedzictwa przemysłowego” - Adam Kałucki, wiceprezes zarządu Locativo
„Znaczenie markowych produktów turystycznych w promocji Polski" - Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej, Polska Organizacja Turystyczna
"Co mówi Marka? (Nie)świadoma komunikacja" - Bartosz Zalewski, Muzeum Górnictwa Węglowego
11.30 Przerwa kawowa
12.00 Doświadczenia międzynarodowe w tworzeniu terytorialnych marek turystycznych z wykorzystaniem naturalnych bogactw ziemi: moderator Adam Hajduga, Wiceprezydent European Route of Industrial Heritage ERIH
„Tworzenie marek terytorialnych w Republice Peru” - Alberto Salas Barahona, Ambasador Republiki Peru
„Brand – Chorwacja” - Agnieszka Puszczewicz, Dyrektor Narodowego Ośrodka Informacji Turystycznej Republiki Chorwacji
"Węgiel jako wspólny mianownik rozwoju stabilnej marki turystycznej. Analiza w oparciu o doświadczenia Republiki Irlandii w tworzeniu produktu turystycznego z wykorzystaniem alg Laminarides” - Aleksandra Nemś, AMEN Group Polska
13.00 Nowe inicjatywy krajowe w tworzeniu produktów markowych w oparciu o dary ziemi: moderator: Tadeusz Burzyński, kierownik katedry turystyki GWSH W Katowicach, wiceprzewodniczący sektorowej Rady ds. kompetencji w turystyce.
„Czy dziedzictwo może stworzyć Twoja markę? Kilka uwag o najlepszym sposobie na unikalność” - Adam Hajduga, Kierownik Referatu Promocji Dziedzictwa Industrialnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, Wiceprezydent European Route of Industrial Heritage
„Zabrzański zespół zabytków techniki górniczej - lokalna tożsamość, globalne dziedzictwo” - Barbara Klajmon, pełnomocnik ds. muzealnych Muzeum Górnictwa Węglowego
"Produkty regionalne - certyfikacja unijna produktów spożywczych determinantem tworzenia kulinarnej marki regionów Polski" - Elżbieta Tomczyk-Miczka, ekspert kulinarny
14.00 Debata: Czy turystyka dziedzictwa przemysłowego jest produktem markowym? - Marek Durmała, Prezenter TVP3 i TVP Info
15.00 Zakończenie konferencji.

13 kwietnia 2018
10.00 Udział gości konferencji w uroczystym otwarciu X Międzynarodowych Targów Turystycznych – Hala MOSIR ul. Matejki 6, Zabrze
11.30 Przejazd gości konferencji do Sztolni Królowa Luiza, Łaźnia Łańcuszkowa ul Wolności 410
11.45 Przerwa kawowa
12.00 Rola marki w zapewnieniu atrakcyjności turystycznej miasta i regionu - doświadczenia krajowe i zagraniczne: moderator Grzegorz Chmielewski, Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki, Wiceprezes Śląskiej Organizacji Turystycznej
„Zabytki dziedzictwa przemysłowego w Grecji” - Nikoletta Nikolopoulou, Dyrektor Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej
„Dary ziemi w regionie Północnych Wysp Egejskich” - Angeliki Sarantinou, Regionalny Doradca Północnego Morza Egejskiego
„Dary łąk, pól i lasów, stare receptury i dawne smaki, czyli drugie życie Wielkiego Gościńca Litewskiego” - Małgorzata Buttitta, antropolog kultury
„Dywersyfikacja produktów turystycznych przykładem tworzenia nowej marki. Turystyczna 13, bo razem można więcej” - Elżbieta Szumska, właścicielka Kopalni Złota w Złotym Stoku
„Dary gór jako element budowania marki regionu” - Maurizio Tomazzoni, wiceprezydent Rovereto - Włochy
13.30 Podsumowanie konferencji
13.45 Obiad
15.00 Zwiedzanie Sztolni Królowa Luiza – nowa trasa turystyczna.

© Copyright 2011. „System e-informacji kulturalnej" współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Zadanie realizowane w ramach projektu pn. „W sieci kultury – utworzenie systemu e- informacji kulturalnej na terenie Gminy Zabrze”

Ta strona używa plików cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

1. Serwis zbiera w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies.

2. Pliki (cookies) są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Przede wszystkim zawierają nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój unikalny numer, czas przechowywania na urządzeniu końcowym.

3. Operator serwisu (Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu) jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym swojego użytkownika pliki cookies oraz mającym do nich dostęp.

4. Operator serwisu wykorzystuje pliki (cookies) w celu:

  • dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę;
  • przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań użytkowników, analiza tych statystyk jest anonimowa i umożliwia dostosowanie zawartości i wyglądu serwisu do panujących trendów, statystyki stosuje się też do oceny popularności strony;

5. Serwis stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików (cookies) - sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.
6. Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików (cookies)w urządzeniu końcowym.
7. Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji strony internetowej serwisu.
8. Pliki (cookies) z których korzysta serwis (zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika) mogą być udostępnione jego partnerom oraz współpracującym z nim reklamodawcą.
9. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.
10. Bardziej szczegółowe informacje na temat plików (cookies) dostępne są na stronie 
ciasteczka.org.pl